Câte tipuri de noduri există și care sunt cele mai cunoscute

Legarea nodurilor reprezintă o abilitate foarte importantă în orice tip de activitate deoarece îți permite să așezi un cort în camping, să te cățeri pe o stâncă, să întinzi o velă pe o barcă ori să închizi o plagă deschisă pe masa de operații. În toate aceste situații, și nu numai, modul în care vei lega un nod ar putea face diferența între viață și moarte. În cele ce urmează îți vom prezenta cele mai cunoscute tipuri de noduri și cum se leagă acestea astfel încât să se potrivească nevoilor tale.

Ce este un nod și când a apărut?

Un nod este acel loc în care se leagă două fire de ață, sfoară, sârmă sau două fâșii de pânză, etc. astfel încât să se țină strâns împreună. Este un punct de-a lungul sau la capătul unui fir de ață al unei sfori, al unei fâșii de pânză etc. unde se face un „ochi” prin care se petrece unul dintre capete și se strânge tare, obținându-se, astfel, o legătură foarte strânsă.

Nu se știe exact de când există nodurile, însă cu certitudine ele au o istorie veche de milenii. Unii oameni de știință susțin că acestea ar fi apărut chiar înaintea roții și a toporului.

Nodurile pescărești

Nodul pescăresc este o metodă de a face o conexiune între două bucăți de linie monofilament din nailon, cu grosimi egale sau diferite, între două bucăți de linie una de tip monofilament, iar cealaltă textilă ori pentru legarea cârligelor și a altor accesorii (buldo, feeder, muscă, vobler, etc.).
Citeşte întreaga ştire:

Numărul de bucle poate să se dubleze sau chiar să se tripleze pentru mai multă siguranță. Există noduri pescărești pentru fire (nodul Albright), pentru cârlige (simplu/Snell, Palomar, Double Uni) și pentru monturi (de tip 8, de tip dublu uni).

Nodurile marinărești

În prezent sunt cunoscute peste 40 de tipuri de noduri marinărești, 15 dintre acestea fiind noduri uzuale. Între acestea amintim jumătate de nod, jumătate de ochi, nod în opt, nod opritor, nod de împreunare, nod foarfecă, nod de scaun, nod de pilot, nod de pavilion, nod de bandulă, nod de ancoră, etc.

Cele mai folosite noduri în prezent sunt: nodul de pavilion, orice navă având pavilion, nodul picior de câine, necesar la scurtarea unei parâme, nodul de gaşă (laţ) pentru legarea navelor și nodul de bandulă. Indiferent de tip, un nod marinăresc trebuie să îndeplinească doua condiții esențiale: să fie rezistent și să se desfacă ușor atunci când nu mai este necesar.

Scroll to Top